Blog

Az önbecsülésről

2021.10.05 12:52
Presenszki Petra
Presenszki Petra
Az önbecsülésről

Saját magad pozícionálása, megbecsülése nagyon fontos. Talán itt van a "kutya elásva" itthon, Magyarországon. Rendkívül alacsony önbecsülésűek itt a nők. Legtöbbjük. A társadalmi szerepünk is csak ezt erősíti véleményem szerint. Ebből kifolyólag sokak a munkájukért nem kérik el azt az összeget, ami valóban ár-érték arányú lenne. Súgok valamit! Kicsit ezo feeling-je lesz, de higgyetek nekem!

Ha Te magadban nem érzed azt, hogy pl. megérdemled, hogy képes vagy megcsinálni, hogy te valóban "odatetted" magad, hogy Te tudsz jobb lenni nap mint nap, hogy Te jobb vagy a másiknál, vagy ha nem tudsz teljesen - olykor fájóan - őszinte, nyitott lenni elsősorban magaddal és másokkal szemben, akkor nem fog menni. Semmi. Tolhatnak a szüleid, a pasid, nyúlhatsz le másokat, vezethetsz félre másokat. Szerintem működik a karma.

 

A magas árhoz magas minőséget társítunk. Ez tény. Minőségre utal a magas ár. Ha alacsony árat kérsz, egy vendég azonnal egy alacsonyabb színvonalra tesz és fordítva ugyanez. Ezen érdemes elgondolkodni. Az alacsony ár árérzékeny embereket vonz be. Elkezdesz egy alacsony áron dolgozni.


Problémák:

  • árérzékeny vendégek
  • rövid távú együttműködés, mert talál olcsóbbat és már megy is
  • nem tudsz akciózni, kedvezményeket adni ünnepekre, alkalmakra stb.
  • nincs mozgástered az áraidban
  • frusztrált vagy és nem érzed jól magad a munkádban, nem tudsz egyenletesen(!) minőségi szolgáltatást adni, de muszáj csinálnod, mert hát pénzből élünk stb.
  • kiégés
  • minőségi romlás
  • kevesebb vendég


Ugye nem kell magyaráznom jobban? Fenntartani egy magas árat egy szolgáltatásban - miközben a piacot folyamatosan rontják az egyre nyomottabb árakkal - (ugye 5.000,- Ft-ért is van már pilla), és még növelni is, na ahhoz kevés, hogy pl. Te milyen ügyesen és gyorsan és tartósan raksz pillát. Az az alap. Innovatívnak kell lenned! Kell a tényleges minőségi munka és valami folyamatos plusz. Itt kezdődik az exkluzív szolgáltatás. Nekem biztosan. Ez más szolgáltatásnál is így van véleményem szerint. Itt megint jöhet a "vonzás" törvénye.


Nagyon fontos tényező továbbá a Te ápoltságod, megjelenésed, stílusod, a közösségi portálokon való megjelenés. Nem véletlen döntöttem a szinte nulla magánéleti információ, "magamutogatós" fotók nélküli, nagyon nagy részt szakmai posztolás mellett a privát oldalamon is. Tudatosan alakítottam a vendégköröm, mely jelenlegi formálása jelenleg a "finomhangolás" jellemez és pontosan tudom mit engedhetek meg magamnak velük szemben.


Az általam választott célcsoport a legszűkebb réteg a piacon. Jómódú, mégsem a szolgáltatót porig alázó, vagy csicskáztató, csak mert pénze van (=normális, hasonló értékrend, tisztelet egymás felé stb.). Van természetesen kevésbé tehetős vendégem is, akiket méginkább tudok tisztelni, becsülni, hogy mégis mellettem és a szolgáltatásom mellett döntenek. Igyekszem szolgálni őket a saját eszközeimmel, lehetőségeimmel, akár kedvezményekkel. A lényeg, hogy mindenki a hozzá illő vendéget/célcsoportot megtalálja, de első körben magad kell "helyretenni", illetve önmagad, némi önismerettel.

"Sokaknak pont attól ér többet egy szolgáltatás, ha többet kell fizetni érte, mint másnál :)" Ez pontosan így van. Csak meg kell találni a közönséget. Melós, de szerintem megéri. Legalább van benne kihívás. (Volt egy időszakom, mikor iszonyat sokat dolgoztam. Sajnos évek. Kíváncsi voltam a határaimra. Egy ilyen szépségipari szakmában, mint ez a szempilla stylist munkakör - mely titulus megmosolyogtató még mindig - vajon mennyit lehet keresni kimaxolva ilyen szinten!? Megkaptam a választ. Ha a "mosolygók" is tudnák, lefagyna a mosolyuk, az tuti. Nem írhatom le a számokat... Több okból. Nagyon cikinek is érzem valahol, hogy ezzel a munkával simán hoztam egy akkori felsővezetői, igazgatói fizetést a mai országos állapotok mellett... Na de ne politizáljunk... Plusz imádtam, élveztem csinálni (még mielőtt már kiégetett kicsit). Abban az időben, - amikor kezdtem a pályafutásom -, még nem voltak versenyek, konkrétan alig tudta pár nő, hogy egyáltalán mi is ez. Nem oktatott fű-fa-bokor. Nem saját brand-et épített stb. Dolgozott és dolgozott és csak dolgozott és építette a pillákat. Rengeteget. Csak a vendégre, a szalonmunkára fókuszálva. Ez elképesztő komoly alapot adott. Plusz ma már nem tudnak felültetni ilyen-olyan többnyire lufi marketing ígéretekkel, "színvonalas" rendezvényekkel. Az elmúlt éveket nem lehet elvenni, elfelejteni és ezen idő alatt nem hagytam ki két hétnél több időt, hogy ne legyen csipesz a kezemben. (Igen, szülés után sem.


Ez szerelem.


A mai napig, 12. éve a vendégekkel foglalkozom a munkámban, az ő érdeküket szem előtt tartva, elsősorban értük fejlődöm, melyen keresztül sok sikerélményt is gyűjtök, ami nagyon fontos mindenki életében. Az ennyire egy dologra koncentrálás meghatározó tényező a mostanra kialakult pozíciómban, szolgáltatásom ellenértékében. Az utóbbi pár évben végzett stylistok sokat versenyeznek. Sokat tanulhatnak abból, bár nem gondolom teljesen "tisztának", függetlennek az ilyen versenyeket. Ahogy más szakmákban sem. Ez a privát véleményem. Aki úgy érzi, ez előbbre viszi, vagy presztízskérdés számára, az menjen! A mostani telített piacunkon valamivel ki kell tűnni. Észre kell vevődni a mai marketingeszközökkel. Nekem ez még nem kellett a sok évig folyamatos teltházhoz. Ma már lehet, hogy egy most kezdő stylistnak szükséges a gyorsabb bevételnöveléshez. Erről jut eszembe. Ez a teltház dolog, vagy "nem tudok új vendéget fogadni" kiírások stb. Ez nálam valóban mindig úgy volt, ahogy azt kifelé is kommunikáltam, nem reklámfogásként. Ahogy tudom, páran így használják. Heti átlag 22-25 vendég sok éven keresztül az valóban teltházat jelentett számomra. Utólag már tudom, hogy jó volt sok dologra, de soha többet ilyen mennyiséget. A minőség rovására mehet. Jelenleg sokkal nagyobb élvezettel végzem a munkám és a vendég visszajelzések szerint a minőség is fokozódott.

stripe_com simplepay_hu_v2